Fload SB

8. marca 2012

Ako zaheslovať priečinok bez inštalácie akéhokoľvek programu

priecinok_zamok

V tomto návode vám ukážem ako zaheslovať priečinok bež toho aby ste museli inštalovať dodatočný software. Vystačíme si len s Windowsom.

Hneď na úvod musím upozorniť, že sa jedná o slabé zabezpečenie. Pokročilý používatelia sa k obsahu zložky dostanú, ale pre odradenie začiatočníka by to malo stačiť.

 

  1. Cez kontextové menu vytvoríme textový súbor.

    vytvorit_textovy_dokument

  2. Do súboru nakopírujte nasledovný text

    cls
    @ECHO OFF
    title Priecinok Sukromne
    if EXIST "Zamknute" goto UNLOCK
    if NOT EXIST Sukromne goto MDLOCKER
    :CONFIRM
    echo Ste si isty, ze chcete zaheslovat priecinok? (A/N)
    set/p "cho=>"
    if %cho%==A goto LOCK
    if %cho%==a goto LOCK
    if %cho%==n goto END
    if %cho%==N goto END
    echo Neplatna volba.
    goto CONFIRM
    :LOCK
    ren Sukromne "Zamknute"
    attrib +h +s "Zamknute"
    echo Priecinok je zaheslovany.
    goto End
    :UNLOCK
    echo Zadajte heslo priecinku:
    set/p "pass=>"
    if NOT %pass%== TU_BUDE_VASE_HESLO goto FAIL
    attrib -h -s "Zamknute"
    ren "Zamknute" Sukromne
    echo Priecinok je odomknuty.
    goto End
    :FAIL
    echo Nespravne heslo.
    goto end
    :MDLOCKER
    md Sukromne
    echo Priecinok "Sukromne" bol vytvoreny
    goto End
    :End
    pause
  3. Zmeňte heslo nahradením reťazca (23. riadok)
    TU_BUDE_VASE_HESLO
    vaším heslom.
  4. Textový súbor premenujeme na zamok.bat
  5. Zmena prípony vyžiada potvrdenie – stlačte Áno.

    zmena_pripony

  6. Spusťte dávkový súbor zamok.bat

    priecinok_sumkromne_vytvoreny

  7. Vytvorí sa priečinok Sukromne, ktorý bude naším tajným priečinkom.

    priecinok_sumkromne_vytvoreny_explorer

  8. Pri druhom spustení súboru zamok.bat budete vyzvaný na zamknutie priečinku. Stlačte kláves “A”.

    zaheslovat_priecinok

  9. Priečinok sa zahesloval a zmizol.

    priecinok_je_zaheslovanyzamok_premenovat

  10. Spusťte dávkový súbor do tretice a budete vyzvaný k zadaniu hesla.

    zadajte_heslo

  11. Po napísaní správneho hesla sa priečinok znova zobrazí.

priecinok_sumkromne_vytvoreny_explorer

57 komentárov :

  1. ako otovrit davkový subor

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Otvoriť na úpravy - pravým tlačidlom na dávkový súbor a kliknúť na Úpravy. Dávkový súbor sa otvorí v Notepade.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. 10. Po zadaní hesla sa mi priečinok nevytvorí. "The syntax of the command is icorect."

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Reagujem na predchádzajúci komentár: "10. Po zadaní hesla sa mi priečinok nevytvorí. "The syntax of the command is icorect."
    Už viem kde som robil chybu. V tomto riadku (if NOT %pass%== TU_BUDE_VASE_HESLO goto FAIL)som tam vymazal aj "goto FAIL"
    Teraz to už funguje a ďakujem za návod. Ak by som potreboval niečo konkrétne, viem sa na Teba obrátiť?
    Návod funguje :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Samozrejme, v prípade akýchkoľvek problémov sa môžeš na mňa obrátiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ja ten priecinok zamknute pohode otvorim aj ked zamknem

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mám v úvode spomenuté, že pokročilejší používatelia sa k obsahu zložky dostanú. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Kontextové menu sa zobrazí po kliknutí pravým tlačidlom myši na voľnú plochu.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ked som dal zmenit nazove suboru na zamok.bat tak sa my nic neotvorilo prečo???

    OdpovedaťOdstrániť
  10. A čo by sa malo otvoriť? Mal by sa zobraziť iba dialóg na premenovanie. Ak sa nezobrazil a súbor je premenovaný, nie je čo riešiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ved staci dat na ten zamok.bat upravit a zobrazi sa nam cely zdrojak aj s heslom...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ďalší "múdry" človek... už som vyššie spomínal, že je to pre začiatočníkov. To je to isté, ako keď by som povedal, že heslo do Windows ochráni pre preniknutím do systému.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. zdravim...mam problem...spravil som vsetko do bodu 10...ale ak chcem otvorit 3-krat davkovy subor tak mi okno len preblikne a to je vsetko...cize nemam kde zadat heslo na zobrazenie priecinku.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Treba skontrolovať či v dávkovom súbore nechýba posledný príkaz pause

    OdpovedaťOdstrániť
  15. v tom subore mam komplet vsetko tak ako je to napisane tu

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Skús si otvoriť cmd a tam pretiahni ten dávkový súbor a odentruj.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. je to super velmi mi to pomohlo na usb to funguje paradne :) zaheslujem priecinok zmazem zamok a priecinok tam neni coz je fajn :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. ja som to skúšala išla som na 2 bolo tam Do súboru nakopírujte nasledovný text

    ale keď som to davala nešlo mi to neviem prečo..písalo mi Názov súboru nemôže obsahovať nasledujuce znaky..ako to ?

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Keď klikneš na Textový dokument podľa prvého obrázku, zobrazí sa súbor s predvoleným názvom Nový textový dokument.txt, vtedy stlač Enter a potom ten súbor otvor a pokračuješ bodom 2.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ked zmenim nazov tak sa mi neukaze ziadne dialogove okienko ani sa nezmeni typ suboru, aj ked som skusal ci sa to nahodou samo nezmenilo som to otvaral cez to upravit a otvoril sa textovy notepad ziadne modre okienko ako to malo byt a nazov mam uplne presne "zamok.bat"

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Treba vypnúť skrývanie prípony podľa tohto návodu
    http://windows.microsoft.com/sk-sk/windows-vista/show-or-hide-file-name-extensions

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Je to super ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. mne sa neda priacinok vitvorit

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Čo to prakticky znamená, že sa nedá vytvoriť, píše to nejakú chybu?

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Super. Ďakujem za návod. Rasťo.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. pokial vo vsetkých riadkoch nahradim Sukromne nejakym inym nazvom vytvori mi to funkcne priecinok z akymkolvek nazvom ktory tam napisem alebo to takto nefunguje?

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Samozrejme, dá sa zvoliť ľubovolný názov priečinku a cez funkciu nájsť a nahradiť premenovať. Do sa dá zistiť aj empíriou :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  28. az na to ze ked som to robil tym ze som nahradil mi to nefungovalo pretoze mi asi pisalo ze nejaky taky priecinok uz existuje cize moze byt problem s tym že mas normal folder a ten heslovaný potom nefunguje?no alebo som urobil chybu v niektorom riadku

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Funguje to. Skopírujte si obsah dávkového súboru do poznámkového bloku a stlačte Ctrl + H, do poľa Hľadať zadajte: Sukromne
    do poľa Nahradiť čím zadajte názov tajného priečinka (ľubovolne) a stlačte tlačidlo Nahradiť všetko. Uložte zmeny.

    OdpovedaťOdstrániť
  30. ďakujem...pokiaľ by som Vás chcel kontaktovať ohľadom inej veci kde to môžem urobiť?

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Môžete poslať správu na Facebook stránke.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. Prosím ťa po dlhsom case , si chcem odomknut ten subor , a ked napisem heslo do tej tabulky , napise mi nejaky syntax neviem čo a zmizne tabulka .. ako ten subor zase získam spať ? či uz bude navzdy zamknuty :/

    OdpovedaťOdstrániť
  33. Zabezpečenie nie je nijako obzvlášť na vysokej úrovni. Dostaneš sa tam ľahko. Napríklad si vo Windows Prieskumníkovi klikni do adresného riadku a vlož adresu k zaheslovanému priečinku.
    Napr.: C:\Download\Sukromne

    OdpovedaťOdstrániť
  34. LOL ale cez totalcommader je to vidiet

    OdpovedaťOdstrániť
  35. Dá sa priečinok súkromie premenovať?

    OdpovedaťOdstrániť
  36. Dá sa. Len treba nahradiť všetky výskyty Sukromne a nahradiť svojim názvom (bez diakritiky). Ak má byť priečinok pomenovaný viac ako 2 slovami daj ich do úvodzoviek.

    OdpovedaťOdstrániť
  37. Ako sa zistí heslo, keď som ho zabudla?

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Otvor si ten súbor zamok.bat cez Poznámkový blok. Nájdi riadok
    if NOT %pass%== TU_BUDE_VASE_HESLO goto FAIL
    heslo je medzi == a goto FAIL, v tomto prípade "TU_BUDE_VASE_HESLO"

    OdpovedaťOdstrániť
  39. ako zistim heslo, ked ten poznamkovy blok so zamkom dám do toho zamknuteho priecinka?

    OdpovedaťOdstrániť
  40. a načo si to dával do toho priečinka? obah priečinka zobrazíš takto

    Zobrazenie zaheslovaného priečinka

    OdpovedaťOdstrániť
  41. prečo mi po zaheslovaní nezmizne z plochy?

    OdpovedaťOdstrániť
  42. predpokladám, že nezmizne odkaz na priečinok...
    potom treba použiť tento zdroják
    http://pastebin.com/qLF0vskZ
    a zmeniť riadky 17, 19, 27 a 29 podľa seba

    OdpovedaťOdstrániť
  43. Ano dakujem funguje to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  44. a keď dakto vymaže celú zložku? :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  45. Kde a ako mám vytvoriť dávkový súbor ?? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  46. Dávkový súbor má príponu .bat

    OdpovedaťOdstrániť
  47. Je to dobré škoda že dostať sa don je až školácky jednoduché.Stačí nastaviť v možnostiach priečinka zobraziť skryté a chránené súbory a otvoriť bez akých kol-vek problémov.

    OdpovedaťOdstrániť
  48. Zdravim, mal som takto zabezpečený priečinok, lenže sa mi zrútil OS a potrebujem spraviť zálohu. HDD mam napojený na druhom PC a neviem sa dostať žiadnym spôsobom k tomu priečinku. Keď skúsim odheslovať cez zamok.bat tak mi to vypíše:

    Acces denied - J:\Documents and Settings\Marta\Plocha\Zamknute
    The system cannot find the file specified.
    Priecinok odomknuty.
    Press any key to continue . . .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nakoniec som to spravil, podarilo sa mi to sprístupniť. Bolo treba nastaviť zobrazenie súborov chránených OS, cez jeden UNLOCKER sa mi podarilo dostať do priečinka. Potom mi išiel odomknúť cez zamok.bat a bolo ešte treba priečinok a podpriečinky sprístupniť cez properties/vlastnosti - security/zabezpečenie :)

      Odstrániť
    2. Si šikovný! Čo sa mi páči je, že si si dal tú námahu, že si napísal komentár s riešením (ja som nestihol odpovedať). Aspoň bude menej komentárov na túto otázku.
      Ďakujem.

      Odstrániť
  49. Dobry den, chcel by som sa spytat ako sa da otovrit takto zaheslovany subor, ak som zabudol heslo. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť