16. januára 2012

Ako vymazať kľúč v Registroch Windows 7

error_while_deleting_key
Nedávno som riešil problém s nekorektným zariadením, ktoré mi ostalo po odinštalácií istého softvéru. Mal som tam 8 položiek so žltým trojuholníkom a čiernym výkričníkom. Klasické odinštalovanie zariadenia nefungovalo – resp. odinštalovanie prebehlo v poriadku, ale naďalej sa zobrazovalo. Po gúglení som prišiel na to ako to vymazať, nastal však problém pri mazaní kľúča v Registroch. Vypisovalo upozornenie, že kľúč sa nedá odstrániť.
Unable to delete certain registry keys - Error while deleting key
Na technickej podpore Microsoftu som našiel návod na vyriešenie problému, avšak nefungoval. Tak som pátral ďalej, až som narazil na program, ktorý teraz predstavím.

Volá sa PsExec. Primárne je určený na niečo úplne iné, ale účel spĺňa. Táto utilita je z dielne Windows Sysinternals. Pomocou toho nástroja môžeme spustiť Registry (regedit.exe) s právami System.
Učiníte to jednoduchým spustením programu s parametrami
psexec -i -d -s c:\windows\regedit.exe
Teraz už môžete mazať čokoľvek v Registroch. Ale opatrne, dostal sa vám do rúk nástroj, ktorým môžete ohroziť stabilitu alebo chod systému.
Načítať komentáre Disqus

0 comments